ارادت نامه داود حیدری به مقام جانباز در سالروز میلاد قمربنی هاشم حضرت اباالفضل العباس علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم

"نهضت ما برای اسلام است و شهادت هم برای اسلام ، و آنچه که برای اسلام است شرف است ، و عزت است"

 من نمیدانم از کجا شروع کنم ، نمیدانم با مواجهه با اشخاصی که در راه اسلام، در راه خدای تبارک و تعالی معلول شده­اند چطور آنها را ستایش کنم، من از شما جوانان که در راه اسلام رنج دیده اید و معلول شده اید نمیدانم چطور تشکر کنم، عاجزم از اینکه در مقابل آنها مطلبی بگویم ، شما خودتان زبان گویای اسلام هستید ، شما ها افتخار برای این ملت آفریدید، هیچکس جزء خدای تبارک و تعالی نمی تواند به شما اجری دهد، زحمت های شما را خدای تبارک و تعالی اجر خواهد داد و اسلام از شما تشکر می کند و همه ی ملت از شما متشکر هستند.

                         فرمایشات حضرت امام (ره) در تاریخ 26/09/1359

آنگاه که در اوج ظلمت طاغوتیان حضرت امام خمینی (ره) پرچم نورانی نهضت اسلامی را بر افراشت کمتر کسی تصور می­کرد که این نهضت بتواند راه پر فراز و نشیب مبارزه را پیموده و با در هم شکستن شب پرستان کور دل نور ایمان و آزادی را جایگزین تیرگی های ظلم و ستم نماید.

اما در این هَنگامه، انسان های شجاع و فداکاری بوده اند که با قدم نهادن در این میدان دشوار به ندای حق طلبانه ی امام (ره) لبیک گفته اند و از نثار جان و مال، و حتی جوانی و سلامتی شان دریغ نورزیده اند، تا آنجا که نهضت با قدرت و توفنده به مسیر خود ادامه داد و با عبور از گذرگاه سخت دفاع مقدس فداکاری و از خودگذشتگی های این انسان های آزاده و با ایمان به منتهای اوج خود رسید، آنچنان که دفاع مقدس را می توان تجلی گاه عشق و ایثار نام نهاد، عشق به معبود و ایثار همه چیز در راه او و برای کسب رضایت او. این اصول دین آنان بود. و اما از این قبیله ی عشق و ایثار عده ای با نثار جان خویش خریدار لقای حق گشتند و عده ای دیگر در حالیکه زخم های بزرگی از آن هَیجای نفس گیر در بدن خود به یادگار داشته اند با به گردن آویختن مدال جانبازی و سر عهد و پیمان خویش با امام(ره) استوار باقی مانده اند. و دست بیعت در دستان جانشین شایسته ی او حضرت امام خامنه ای نهاده اند، تا دنیا بداند که این قبیله ی عشق و ایثار دست از حمایت پیشوا و امام خویش بر نخواهند داشت، چرا که آنان درس ایثار و وفاداری را از بزرگترین جانباز تاریخ حضرت ابوالفضل العباس (ع) آموخته اند و با تأسی به آن مقام شامخ تا پای جان در کنار مقام عظمای ولایت امام خامنه ای و نیز آرمان های بلند امام خمینی (ره) خواهند ایستاد.

و اما اکنون که انقلاب شکوهمند اسلامی، میرود تا با فتح قله های موفقیت در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل به الگوی جهان شمول برای تمامی ملت های ستم دیده دنیا شده و نور امید را در دل های مستضعفان جهان روشن نگاه دارد. بار دیگر این جانبازان اهالی قبیله ی عشق و ایثار هستند که می توانند به یاری کشور و مردم برخواسته و با آموختن درس ایمان و شهامت به جامعه و به ویژه نسل جوان، روحیه ی ایثار و فداکاری و مجاهدت در راه خدا را در میان اقشار مختلف مردم گسترش دهند، همانا ایثارگران و جانبازان که از جمله مفاخر ملی و ارزش های معنوی کشور محسوب می گردند با پیروی از مقام ولایت و موضع گیری های صریح و روشن در مقابل دشمنان و خائنین ملت رشید ایران می توانند به بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه کمک شایانی نمایند. و همچون چراغ هایی پرفروز مسیر راه ملت و به خصوص جوانان عزیزمان را روشن و بارز نگاه دارند و نسل جوان کشور را از گزند مکرها و حیله های دشمنان و شبهات تفرقه افکنانه ی بدخواهان این مُلک و ملت مصون بگردانند.

حضور جانبازان گرانقدر در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و خدمت رسانی به مردم درس عملی خوبی است تا زنگارهای حاصل از اشرافی گری و دنیا پرستی برخی از مسئولان سالهای دور و نزدیک را از خاطرات مردم عزیزمان زدوده و بار دیگر فضای اخلاق مداری و روحیه ایثار و فداکاری و ساده زیستی وارثان انقلاب را در فضای کشور اسلامی ایران، حاکم بگردانند.

انتخابات پیش رو صحنه ی مغتنمی برای حضور مهم و حیاتی می باشد، ورود جانبازان به عرصه های انتخاباتی می توانند فتح باب مبارکی باشد تا بار دیگر مدیریت جهادی و در عین حال عقلانی و مدبرانه از نحوه­ی فرماندهی دوران جنگ الگو گرفته و آن را به نمایش عموم ملتمان در آورد. تا دگر با ترنم خوش خدمت صادقانه و مخلصانه را به دور از باند بازی های جناحی و مصلحت های گروهی در فردای کشورمان طنین انداز گردانند.

حضور حداکثری جانبازان و خانواده های معظم ایشان در صحنه های انتخاباتی باز هم این نکته را به ما یادآور می شود که این قشر ایثارگر و فداکار همواره جلودار تمامی تحولاتی هستند که آینده کشور و مردممان را رقم می زنند.

داود حیدری

عضو جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی